Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Февруари, 2010  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Зона за родители
Автор: 85kg Категория: Други
Прочетен: 198769 Постинги: 39 Коментари: 35
Постинги в блога от Февруари, 2010 г.
2  >  >>

Източник:

http://www.bnews.bg/article-6262



Поредната гражданска инициатива на родители и еколози,
подкрепена от фермери, зърнопроизводители, пчелари и учени
ще събере в неделя известни артисти


НА КОНЦЕРТ
пред храма „Св. Александър Невски".


От 12 до 15 часа
в неделя ще се проведе голям митинг-концерт под надслов:



За България - свободна от ГМО!
Да съхраним земята си чиста и да пазим здравето на нашите деца!


image


Протестът е насочен срещу промените на Закона за генетично модифицираните организми (ГМО), които биха позволили освобождаване в околна среда или отглеждане на ГМО в България.

Участие в концерта са потвърдили Елица Тодорова и Стунджи, Камелия Тодорова, Коцето - Калки, Теди Кацарова, Поли Генова, Христо Караславов, Мартин Костадинов, женски народен хор „Елица", детски хор „Бон - Бон", вокално студио „Dstars", Влади Въргала и други. Всички изпълнители участват напълно безплатно в подкрепа на идеята.

Организаторите настояват българските власти да изпълнят препоръките  на Европейската комисия и да изработят и представят на българското общество национална стратегия, която да утвърди България като свободна от ГМО територия. Те искат също така незабавно да се създаде екип с широко гражданско участие за изработването на този документ.

Инициативата за концерта в неделя е изцяло гражданска и е доказателство, че българите отстояват правото си на живот и поминък в страната си и бъдещето на децата си в нея.

Преди самия концерт всеки ще може да опита родна българска продукция: зърно, мед, вино, билки, зеленчуци, хлебни и сладкарски произведения от производители на традиционни български сортове, произведени с методите на традиционно и био земеделие.


Категория: Други
Прочетен: 892 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 26.02.2010 20:39
26.02.2010 14:43 - ГМО


image


Анти-ГМО инициативи:



28.2.2010
Концерт за „България – свободна от ГМО”
Виж повече


3.2.2010

Кампания "Картички "Зелена България" - за Министър-председателя на Република България"

Виж повече

31.1.2010

Гражданска демонстрация под надслов "За чиста храна, за здрава земя! България - свободна от ГМО!"
Виж повече

13.1.2010

Протест срещу промяна на закона за генномодифицираните организми в България.

Виж повече



Какво означава генно инженерство?

Източник: http://www.bluelink.net/gmo/

Генното инженерство е относително нов клон на науката. В стремежа той да бъде оприличен на старите от векове индустриални методи, като тези за правене на хляб и бира, този клон на науката е често неправилно наричан нови биотехнологии. Генното инженерство  включва вземането на гени от клетките на живи организми и променянето им по някакъв начин. Това дава възможност на учените да пренасят гени между различни видове, за да произвеждат генно изменени организми с нови характеристики.
Терминът биотехнология” се отнася до наука, ползваща живи организми, например използването на хлебни дрожди, за да се направи вино и хляб. Този термин също се ползва и за да се опише селекцията на растения или животни за получаване на особено желан резултат. Традиционните биотехнологии са ни дали парниковите рози, с уникални цветове и крави с голям месо- и млeкодобив. Генното инженерство се ползва от учените и индустрията, като начин за преустройство и подобряване на живите организми. В земеделието то е фокусирано върху придаването на нови качества на растенията с търговска цел, като хебицидо-устойчивост, промяна хранителната стойност, устойчивост спрямо насекоми или стрес-толерантност. image
 Индустрията изисква тези подобрения, за да увеличи ефективността и продуктивността на растенията. В действителност, техният осНО!вен мотив са по-големите ПЕЧАЛби.


Изучаването на гени в тестови условия може да ни даде представа за тяхното поведение само при тези специфични условия. То не може да ни даде отговори за:

 image

о    Каква е ролята и поведението на тези гени в организма-донор, нито пък ако даден ген бъде внедрен в коренно различен друг вид организъм.

о    Биха ли се променили качествата на храни, добити по този начин?

Все още много малко се знае за гените и за това какво те биха могли да отключат или подтиснат в зависимост от това къде са разположени в организма-реципиент (растение или животно). Открити са въпросите за т.нар. позиционални ефекти. А какво да кажем за подтискането на генните ефекти или за т.нар. генна нестабилност?

Докато НЯМА отговор на тези въпроси, генното инженерство НЕ! трябва да пристъпва рамките на лабораторните и тестови условия.


Тенденции, факти и действащи лица в генно
-инженерната индустрия
През 90-те години агробизнесът и фармацевтичната индустрия се сляха в по-големи компании явление, наречено консолидация на индустрията. Това създаде т.нар. индустрия за „живата наука“ , където тези гиганти или транснационални компании /ТНКи/ доминират търговските продажби на пестициди, семена, храни или животински продукти на световно равнище.
Тяхната глобална природа се изразява във все по-малката им зависимост от родните им страни по отношение на продажби и локализация на производството.
image
Например швейцарската Суис – живи науки“ има 275 дъщерни подразделения и клонове
в 145 страни по света. Генните модификации на семена се доминират на пазара от ТНКи,
като Монсанто, Авентис, Дюпон и Астра Зенека.


Положението в България
 image До началото на тази година в България темата "Генетично инженерство - храни и земеделие" не се дискутираше. Широката общественост нямаше никаква информация за това дали в страната се засаждат генно изменени растения и консумира ли населението генно изменени храни. През февруари 2000 г. Регионално движение " Екоюгозапад" със съдействието на
ANPED извърши проучване, резултатът от което е дадената в тази страница информация. През февруари 2000 г., националната телевизия в нейната седмична програма “Бразди”, се опита да открие дискусия за ГИ фермерство, с
image репортаж за отгледана Монсантова Roundup-толерантна царевица в Североизточна България /29/. В предаването е предложено интервю с фермер, отгледал в Севлиевски район такава
царевица, а също и с бизнесмен от Исперих, от компанията Агротайм, който предупреждава, че приемането на ГИ в земеделието може да затрудни българския експорт. Въпреки това, програмата завършва с журналистическо виждане, едновременно с предупреждение, че България няма да слуша запада, който желае да държи българското земеделие изостанало /30/.

Поради липса на информация за фермерите, отгледали ГИ царевица, ние се срещнахме с интервюирания от Българска телевизия фермер. През 1999 г. за първи път той купува семена на Monsanto, включващи 5 пакета семена с Roundup-толерантна царевица и 30 л. с хербицид Roundup. Той закупува тези материали от местните дистрибутори на семена. Фермерът няма договор с Monsanto и е засял 30 ха с тази царевица /31/.Една трета от реколтата изкупува дистрибуторът, една трета той продава за храна на животните на други фермери и останалата част се използва за храна на животните на членовете от кооператива /31/.

 image
Предполагаме, че Монсанто притежава списък на фермерите, отглеждащи ГИ царевица. Този регистър обаче, е недостъпен /33/ за широката общественост и това е недопустимо при положение, че в ЕС и Сев. Америка, тези компании са се съгласили списъците на фермерите засаждащи ГИ растения да са изложени в Интернет.

Източник:
http://www.bluelink.net/gmo/



Категория: Други
Прочетен: 2112 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 02.03.2010 10:58
25.02.2010 13:21 - От сърце





image От сърце
благодарим на родителите,
които намират  врЕ!ме, място и средства
за ВС
ички деца.


На творящите благо.
image



















Категория: Други
Прочетен: 2281 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 25.02.2010 15:53



НЯМА родител, на който да не му се е искало след като остави детето си в детската градина, тайничко да надникне и да види на какво играят вътре, с какво се занимават, как се справя любимият наследник…


Тук ще се опитам да открехна мъничко завесата и заедно да надзърнем


image




Какво правят там вътре?


Всички занимания са съобразени с ДНЕВНИЯ РЕЖИМ на детската градина. Обучаващите ситуации са разработени в съответствие с предписанията на МОМН. Разиграват се в рамките на около петнайсет минути.


             Седмична програма

ПОНЕделник       ВТорник            срЯда

       четвърТЪК                петЪк




С какво се занимават? На какво ги учат?

Съществува така наречената
Наредба № 4 от 18.09.2000 г. за предучилищно възпитание и подготовка
http://kg.sofia.bg/?page=nrdb_preduchiliste

Тя съдържа всички предписания за обучението на деца от 3 до 7-годишна възраст по „образователни направления”. Те са общо девет: български език и литература, математика, социален свят, природен свят, игрова култура, музика, конструктивно-технически и битови дейности, изобразително изкуство, физическа култура.

От  ТУК  можете да добиете представа на какво ТОЧно учат детето Ви.




Как се справят децата ни?


Освен откъслечните строфи от стихчета и разбъркани куплети от незнайни детски песнички…

...по Коледа, в края на учебната година и по други поводи се организират празнични концерти, където можем качествено да оценим постиженията на талантливите си малчугани.

...всички рисунки, апликации и прочее творби, които виждаме окачени на СТЕНАТА_на_СлаВата, се събират грижливо в нарочна папка от учителките в групата. А в края на учебната година ще се сдобием с пълния комплект творби от любимия наследник.



Категория: Други
Прочетен: 2327 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 26.10.2010 14:09



image
 
Тази година
децата ни учат по нова програмна система, която се нарича Аз съм в детската градина
на издателство
Изкуства.

Системата е разработена от доц. д-р Димитров и колектив
и е одобрена със заповед РД 09-317/05.03.2007 г. на министъра на образованието, младежта и науката.

Системата включва
художествени произведения и дидактични игри по Български език и литература,
примерни подвижни игри по Физическа култура,
примерни дидактични игри и упражнения по Математика,
енциклопедична информация по Природен свят и Социален свят,
сценарий за провеждане на празник.

Също и примерни песни, музикални игри и произведения за слушане по Музика, песни и музикалните им съпроводи, съобразени с музикалните възможности на децата от втора възрастова група.

Системата съдържа учебни помагала по образователните направления
Изобразително изкуство и Конструктивно-технически и битови дейности
за работа с хартия и техники за апликиране и художествено конструиране.

Задачите са поднесени в занимателна стихотворна форма
и съдействат за по-лекото и увлекателно овладяване на различните умения.


Подробна информация



 image



 
 
ЕТО КАКВО учат ДЕЦАТА ни по всяко образователно направление:
 
Български език и литература
Участва в диалози, употребява етикетни изрази за вежливост, възпроизвежда текст, борави свободно с думи, включително с абстрактно значение. Съставя граматически правилни изречения, правилно изговаря на думите, разграничава думите в изречението и звуците в думата. Разпознава букви, цифри и знаци.
  
image
  
Възпроизвежда фигура, знак, прави и криви линии. Показва отношение към книгата, изказва отношение към литературно произведение и героите в него, различава отделни видове литературни произведения (стихове, приказки), пресъздава произведения, импровизира.
         
Математика
Брои до десет, определя поредното място на обект в редица. Сравнява броя на обектите в две множества и ги изравнява чрез добавяне / отнемане. Измерва ширина, дължина и височина, сравнява обекти. Определя взаимното разположение на обекти, посоки и собственото си място в пространството. Разпознава части на денонощието, познава днес, вчера и утре, дните от седмицата, сезоните. Сравнява предмети по форма, разпознава геометрични фигури: кръг, квадрат, триъгълник. 
         
Социален свят
Разпознава поведенчески форми и емоционалното състояние на околните. Изказва предпочитания, идентифицира се по пол, външен вид, движения, постъпки и умения. Проявява грижа, толерантност и разбиране, сравнява постижения, осъзнава права. Сравнява и групира предмети, различава материали, от които са изработени предметите. Познава важни пътни знаци, спазва правила за безопасност и основни хигиенни норми. Има отношение към битови и национални празници
.
         
Природен свят  Назовава животни, сравнява и обяснява типични поведенчески реакции, осъзнава необходимостта от грижи за животните и правото им на живот. Назовава растения, техните признаци и се ориентира в частите им, осъзнава растежа на растенията и необходимите за това условия.
Посочва в природни картини
   
image
   
Слънце, Луна, звезди и разпознава промени във времето (слънчево, облачно), описва сезонни промени в природата и обяснява влиянието им върху растения и животни, разпознава правилата за безопасност при природни бедствия.
         
Игрова култура и пресъздаване
Различава играчки, свързва игровия замисъл с подходящи средства за осъществяването му, спазва правила в игрова ситуация, използва адекватно роли, преодолява конфликти. Подготвя декор за драматизации, съчетава роли, измисля сценки. Пресъздава ролев и фантастичен персонаж в играта, свързва фолклорна среда със средства за изразителност в игровата общност.
         
   Музика Разпознава слухово определени гласове, музикални инструменти и произведения, типични примери на валс, марш, право хоро и ръченица. Проявява предпочитания към определена музика. Пее и свири на детски музикални инструменти, съпровожда с детски музикални инструменти познати песни. Проявява емоционално отношение и желание за изпълнение на музика. Танцува и импровизира. Разпознава и определя: тембър, динамика и темпо като изразни средства в песни и откъси от музика.
   
image
         

image
  Конструктивно-технически и битови дейности
Конструира и моделира, като разбира и следва указания за работа, комбинира различни техники на работа и материали. Прегъва, изрязва, съединява материали, като лепи, преплита, завързва, зашива.
Съблича, облича и подрежда самостоятелно дрехите си. Сервира и подрежда прибори за хранене. Подрежда и почиства мястото си в детската градина. Участва в подреждането и поддържането на ред в занималнята и детската градина.
         
Изобразително изкуство Разпознава достъпни произведения на народните художествени занаяти и на изобразителното изкуство. Рисува, апликира, моделира. Подбира изразните средства и материалите. Изразява естетическо отношение към резултатите от изобразителните дейности.  
image
         
Физическа култура
Ходи, бяга, скача, хвърля, лази, провира се, катери се, виси. Прилага изучени физически упражнения в игри и в разнообразни условия. Спазва основните изисквания за безопасност и взаимопомощ. Познава различни видове спорт, различава спортна екипировка и съоръжения, упражнява игри със спортни елементи. Изпълнява физически упражнения, разбира разликата между бързина, сила, издръжливост, гъвкавост и ловкост, разбира връзката между двигателни способности и спортен резултат. Участва в разнообразни подвижни игри, прилага двигателни умения в игрови ситуации.
         
         
         

image



Наредба № 4 от 18.09.2000 г. за предучилищно възпитание и подготовка http://kg.sofia.bg/?page=nrdb_preduchiliste

 




Категория: Други
Прочетен: 12712 Коментари: 17 Гласове: 1
Последна промяна: 27.10.2010 12:57


ПОНЕделник  
   
07.00 - 08.30  Прием на деца, игри
08.30 - 09.00  Закуска
09.00 - 10.15  Обучаващи ситуации:
 о    Социален свят
о    Физическа култура
10.15 - 11.30  Двигателна активност / ДПУ*:
 о    Игри навън / във фоайето / филм
о  
 10.15 - 11.15  ДПУ*: Плуване
11.30 - 12.30  Обяд
12.30 - 13.00  Тоалет, подготовка за следобедна почивка
13.00 - 15.00  Следобедна почивка
15.00 - 15.30  Тоалет
15.30 - 16.00  Следобедна закуска
16.00 - 17.00  Обучаващи ситуации / ДПУ*:
о  
 Музика
о  
 16.15 - 16.45  ДПУ*: Английски език
17.00 - 19.00  Издаване на децата, игри (навън)


__________
* ДПУ - Допълнителни педагогически услуги: занятия при външни педагози, ако сте записали детето си.



Категория: Други
Прочетен: 1086 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 25.10.2010 22:23


ВТорник  
   
07.00 - 08.30  Прием на деца, игри
08.30 - 09.00  Закуска
09.00 - 10.15  Обучаващи ситуации:
 о    Български език и литература
10.15 - 11.30  Двигателна активност / ДПУ*:
 о    Игри навън / във фоайето / филм
о  
 10.00 - 10.30  ДПУ*: Народни танци
о    10.30 - 11.00  ДПУ*: Латино танци
о    11.30 - 12.00  ДПУ*: Класически балет
11.30 - 12.30  Обяд
12.30 - 13.00  Тоалет, подготовка за следобедна почивка
13.00 - 15.00  Следобедна почивка
15.00 - 15.30  Тоалет
15.30 - 16.00  Следобедна закуска
16.00 - 17.00  Обучаващи ситуации / ДПУ*:
 о  
 Игрова култура и пресъздаване
 о  
 Социален свят
о    15.15 - 15.45  ДПУ*: Карате
о  
 15.45 - 16.15  ДПУ*: Футбол
17.00 - 19.00  Издаване на децата, игри (навън)


__________
* ДПУ -
Допълнителни педагогически услуги: занятия при външни педагози, ако сте записали детето си.


Категория: Други
Прочетен: 903 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 26.10.2010 14:32


срЯда  
   
07.00 - 08.30  Прием на деца, игри
08.30 - 09.00  Закуска
09.00 - 10.15  Обучаващи ситуации:
 о      Математика
10.15 - 11.30  Двигателна активност / ДПУ*:
 о      Игри навън / във фоайето / филм
о    
 10.15 - 11.15  ДПУ*: Плуване
11.30 - 12.30  Обяд
12.30 - 13.00  Тоалет, подготовка за следобедна почивка
13.00 - 15.00  Следобедна почивка
15.00 - 15.30  Тоалет
15.30 - 16.00  Следобедна закуска
16.00 - 17.00  Обучаващи ситуации / ДПУ*:
 о    
 Изобразително изкуство
о      Български език и литература
о    
 16.15 - 16.45  ДПУ*: Английски език
17.00 - 19.00  Издаване на децата, игри (навън)


__________
* ДПУ -
Допълнителни педагогически услуги: занятия при външни педагози, ако сте записали детето си.


Категория: Други
Прочетен: 1078 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 26.10.2010 14:41


четвърТЪК  
   
07.00 - 08.30  Прием на деца, игри
08.30 - 09.00  Закуска
09.00 - 10.15  Обучаващи ситуации:
  о     Изобразително изкуство
 о     Природен свят
10.15 - 11.30  Двигателна активност / ДПУ*:
 о     Игри навън / във фоайето / филм
о   
 10.30 - 11.00  ДПУ*: Латино танци
о   
 11.30 - 12.00  ДПУ*: Класически балет
11.30 - 12.30  Обяд
12.30 - 13.00  Тоалет, подготовка за следобедна почивка
13.00 - 15.00  Следобедна почивка
15.00 - 15.30  Тоалет
15.30 - 16.00  Следобедна закуска
16.00 - 17.00  Обучаващи ситуации / ДПУ*:
 о   
 Игрова култура и пресъздаване
о   
 Физическа култура
о     15.15 - 15.45  ДПУ*: Карате
о   
 15.45 - 16.15  ДПУ*: Футбол
17.00 - 19.00  Издаване на децата, игри (навън)

__________
* ДПУ -
Допълнителни педагогически услуги: занятия при външни педагози, ако сте записали детето си.


Категория: Други
Прочетен: 845 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 26.10.2010 14:55


петЪк  
   
07.00 - 08.30  Прием на деца, игри
08.30 - 09.00  Закуска
09.00 - 10.15  Обучаващи ситуации:
 о     Музика
о   
 Конструктивно-технически и битови дейности
10.15 - 11.30  Двигателна активност / ДПУ*:
 о     Игри навън / във фоайето / филм
о   
 10.00 - 11.00  ДПУ*: Паневритмия
о   
 11.00 - 11.30  ДПУ*: Народни танци
11.30 - 12.30  Обяд
12.30 - 13.00  Тоалет, подготовка за следобедна почивка
13.00 - 15.00  Следобедна почивка
15.00 - 15.30  Тоалет
15.30 - 16.00  Следобедна закуска
16.00 - 17.00  Обучаващи ситуации / ДПУ*:
 о     Природен свят
о   
 15.45 - 16.45  ДПУ*: Паневритмия
17.00 - 19.00  Издаване на децата, игри (навън)





Категория: Други
Прочетен: 1177 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 26.10.2010 15:07
2  >  >>
Търсене

За този блог
Автор: 85kg
Категория: Други
Прочетен: 198769
Постинги: 39
Коментари: 35
Гласове: 34
Архив